Profil autora

Martin Šimko

Martin Šimko

Odborný poradca


Kde žije: Brno

Vzdelanie: Fakulta informatiky – Masarykova univerzita,

Odborné kurzy: prednášajúci na Marketing Festival, prednášajúci na SEO Restart, lektor na DigiSemester, prednášajúci na WordCamp Brno, prednášajúci na WordCamp Praha, desiatky citácií v rámci diplomových prác o marketingu a SEO

Pracovné skúsenosti: Web tester (two bits s.r.o.), Marketing consultant (RobertNemec.com), Head of SEO team (RobertNemec.com), Head of Consultancy (RobertNemec.com), Marketing consultant (Freelance), Spoločník (GTO Solutions, s. r. o.)

Špecializácia: SEO, analýza obsahu, user experience

Martin vyštudoval FIT VUT (Bc., informačné technológie) a FI MUNI (Mgr., Service Science, Management & Engineering). V online marketingu pôsobí od roku 2006. Začínal ako kodér/programátor a postupne prešiel k marketingu, SEO a dátovej analytike. Neskôr viedol SEO a konzultantský tím v agentúre RobertNemec.com, kde zodpovedal za metodiku a kvalitu výstupov. V rámci tejto pozície navrhoval rozsiahle SEO stratégie pre nadnárodné banky aj lokálne e-shopy.

Na weboch prevádzkovaných spoločnosťou GTO Solutions, s. r. o. pôsobí ako editor so zameraním na SEO, analýzu obsahu a user experience (UX). Aktívne sleduje zmeny algoritmov vyhľadávačov, správaní používateľov, regulatórne požiadavky a premieta ich do redakčných štandardov, šablón a priorít. Venuje sa školeniu autorov, technickým auditom a príprave reportov a dashboardov, aby sa redakcia mohla rozhodovať samostatne na základe dát.

Pravidelne sa zúčastňuje na odborových podujatiach a školeniach. V minulosti vystúpil okrem iného na Marketing Festivale, WordCampe či SEO Restarte. Testuje nové nástroje na analýzu dát, SEO a UX. Rád prototypuje interné pomôcky a nástroje, ktoré zjednodušujú prácu autorom. Pravidelne sleduje športové prenosy a vývoj na trhu online zábavy, čo mu pomáha lepšie rozumieť témam, o kterých redakcia píše.

Je fanúšikom kvalitného brnianskeho futbalu.